Iskolánkban 2025. május 17-én, szombaton tanórák keretében való tanulás helyett környezetvédelmi napon vettek részt a diákok.
Az 5. osztályosok a kubikgödröghöz bicikliztünk ki, ahol nagyobb diákok mutatták be az itt élő állatokat.
A 7. osztály: Megtudhattuk, mit jelent, hogy sok benépesült növény él nálunk, élveztük a nagyon aranyos kutya társaságában a kutyákat hogyan kell nevelni és benézhettünk az erdők világába.
8. osztály: Prikler Tanár úr mutatott érdekes videókat a kenutúrákról. Kiszámoltuk az ökológiai lábnyomunkat, sokat hallottunk a fenntarthatóságról. Majd a dohányzás káros hatásairól hallottunk.
9. évfolyam: Egyik helyen lehetőség nyílt az elmélyülésre, a stressztől való elvonatkoztatásra, máshol előadásokat tekintettünk meg. Megtudtuk, hogy egy évszázaddal ezelőtt hogyan nézett ki Magyarországon az Alföld vízrajza és melyek azok a folyók, amelyek mára már teljesen eltűntek a földfelszínről. Valamint a Szegedi Tudomány Egyetemről érkezett egy oktató, aki a földrajzzal kapcsolatos globális válságokról, illetve az inváziós, túlszaporodott nyövényfajokról készült egy előadással. Nem a szokásos módon, de tanultunk valami újat. A környezetvédelem mindannyiunk közös felelőssége!”
Az első óra volt a legjobb, nem számítottam ilyen órára. A második óra kicsit unalmas volt, de tetszött , hogy Prikler tanár úr mutatott saját videókat. A 3-4. Óra érdekes volt, csak számomra kicsit monoton.
„A környezetvédelmi nap meditációs gyakorlattal kezdődött ahol légzésgyakorlatok segítségével lazultunk el. Utána pedig meséltek nekünk szemét gyűjtő programokról, ahol nagy folyókat tisztítottak műanyag hulladékoktól. Az utolsó programban PPT-ket adtak elő ahol a globális felmelegedést és a hatásait magyaráztak el nekünk, és a káros vadnővényekről a mezőgazdaságban. Nekem a PPT előadás volt a kedvenc programom, és remélem jövőre több szabadtéri és aktív program lesz.”
A 10. osztályosok programja ismeretterjesztő volt, tágult a tudásunk az egészségünkkel kapcsolatban. Nagyon jó volt a masszírozó program, segített kikapcsolódni. A drogprevenciós program elgondolkodtató volt. A védőnői tájékoztató hasznos volt, köszönjük szépen az ajándékokat és a célka levet.
11. évfolyam: A szombati környezetnapon négy tanóra keretein belül ismerkedtünk meg világunkról és működéséről. Az első előadásban Dr. Szilassi Péter professzor úr személyes élménybeszámolóját hallgattuk meg a tudományos célból történő indonéziai utazásáról. Megismertük a régió földrajzi- és társadalmi szépségeit és problémáit. Fényt derített a keleti kultúra szokásaira, hagyományira és furcsaságaira.
Második előadásként az Eli Alps laboratóriumi professzora, Zimányiné Horváth Vera, látogatott el hozzánk. Bemutatta az intézményt és a lézer történetét is megismerhettük. Sok érdekes fizikai tényt ismertünk meg ezáltal.
Volt előadás az Indonéz szigetvilágról, amely nemcsak a térség természeti szépségeit, hanem annak gazdag kultúráját is bemutatta. Lenyűgöző képeken keresztül ismerhettük meg a szigetek változatos élővilágát, valamint a helyi emberek életmódját és szokásait. Az előadó személyes élményei és a hozzáfűzött történetei még közelebb hozták hozzánk ezt a különleges világot. Továbbá megmutatta az adott a helyi kultúrákat, szokásokat és hagyományokat is. Ezáltal nemcsak a tájakat ismerhettük meg, hanem azt is, hogyan élnek ott az emberek.
Egy interaktív foglalkozáson is részt vehettünk, ahol programozással foglalkoztunk. Betekintést nyerhettünk, egy egyetemi órára és annak tartalmára. Az előadás érdekes és figyelemfelkeltő volt. Ízelítőt kaptunk abból, milyen tudást és gondolkodásmódot igényel ez a terület, hiszen itt különböző fizikai mérésekkel foglalkoznak amiket saját elkészített programjaikkal elemeznek. A program interaktív keretek között zajlott, hiszen mi magunk saját gépeinken is elkészíthettük a különböző programokat az előadó segítségével.
Összességében a nap változatos és tartalmas volt. Mindkét program hozzájárult ahhoz, hogy kicsit jobban megértsük, hogyan kapcsolódik össze a természet, a kultúra és a tudomány, és milyen fontos szerepük van a környezettudatos gondolkodás kialakításában.