2022. március 18-19-ig a Rákóczi Szövetség Rendhagyó Diákutaztatási Programja keretében a gimnázium énekkarának tagjai Pécsre utaztak karvezetőjük, Csorba Emese tanárnő és intézményi lelkipásztoruk, Szabó Ákos kíséretében. Az utazást megelőző hetek sok-sok izgalommal és szervező feladatokkal teltek el, hiszen az újjáalakult kórusnak ez volt az első közös, csapatépítő útja.

2022. március 18-án kora hajnalban indultunk el a hódmezővásárhelyi Cseresnyés Kollégium parkolójából. Az érkezés után lehetőségünk nyílt egy kis városnézésre, amely során megismerkedhettünk a város híres épületeivel. Lépten-nyomon egy-egy jelentős műemlékkel találtuk szemben magunkat. Megcsodáltuk a Széchenyi téren álló Gázi Kászim pasa dzsámiját, amiről megtudtuk, hogy keresztény templommá alakítottak. Sajnos felújítás miatt csak kívülről tekintettük meg Jakováli Haszan pasa dzsámiját, ami Magyarország legjobb állapotában megőrzött iszlám építészeti emléke. Sétánk során felkerestük az Aradi vértanúk mellszobrait a Székesegyház északi oldalán található utcában. Az 1848. március 15-én kitört forradalom és szabadságharc leverését követő megtorlás során Aradon kivégzett vértanúk emlékére készített mellszobrok mellett haladva egy rendhagyó történelem óra keretében felelevenítettük az akkori eseményeket, majd katonadalokat is énekeltünk. Sétánkat tovább folytatva megtekintettük a Pécsi Székesegyházat. A gyönyörű újjáépített középkori katedrális szomszédságában épült Püspöki Palota álerkélyén Liszt Ferenc szobrát is felfedeztük. Liszt Ferenc alakja jól láthatóan a Székesegyház felé tekint, s meglepődve hallgattuk, hogy a legenda szerint a híres zeneszerző a harangjátékokból merített ihletet. Sétánk következő állomása a Cella Septichora Látogatóközpont volt. A későrómai ókeresztény temetőemlékek különös helyet foglaltak el a szívünkben kirándulásunk során. Az idegenvezetés során megcsodálhattuk a bibliai jelenetekkel és ókeresztény szimbólumokkal díszített sírok egyediségét, valamint megismerkedtünk a korabeli temetkezési szokásokkal is.
Szendvicsebédünk elfogyasztása után a délutánunkat a Zsolnay-negyedben töltöttük. A 2014-ben hungarikummá nyilvánított terület számtalan látnivalót rejtett magában. A Zsolnay örökséget bemutató tárlatok mellett önfeledt szórakozásra is lehetőségünk adódott. A Labor-Interaktív Varázstérben Öveges József által megálmodott természettudományos játszóházban szabadon kísérletezhettünk. Későbbiekben Sebestyén Zoltán, Rátz Tanár Úr Életműdíjas fizikatanár látványos kísérletei során bővítettük fizikai ismereteinket, találhattunk magyarázatot a bennünket körülvevő világ jelenségire. A Varázsóra után a Planetárium digitális technikájának köszönhetően elkalandozhattunk a Világegyetem távoli zugaiba, olyan csillagokat és csillagképeket láthattunk, amelyeket a fényszennyezett városi ég alatt sem észlelhetünk.
Az esti órákban érkeztünk meg fogadóintézményünkhoz, a Pécsi Református Kollégiumhoz. Az Internátusban elfogyasztott vacsora után az est a játékoké, az önfeledt beszélgetéseké és a barátkozásoké volt. Külön öröm volt számunkra, hogy a kollégium 1995-ben alakult vegyeskara szintén kórustábort tartott az ittlétünk idején. A kórus örök jelszava: vidámság és barátság, amit megtapasztalhattunk a közös programok, csapatépítő-ismerkedős játékok során is.
Szombaton bőséges reggelink elfogyasztása után Pécs városának egyik legfestőibb tájára vezetett utunk. A Tettye park zöld napsütötte övezete, a számos műalkotás, szökőkút és térplasztika valamint a tettyei romok tökéletes kikapcsolódást nyújtottak szívünknek és lelkünknek a sok borús, esős nap után. A Havi-hegyen egy megrázó erejű bronzkereszt mellől fantasztikus kilátás nyílt a városra, majd a szépen kialakított sétaúton egy 1690-es években emelt kápolnát is megnézhettünk. Bátrabb, túrázós kedvben járó kórustagok még pazarabb kilátásra vágytak, így egy sziklákba vájt lépcsőkkel megtámogatott sétaút után a Balázs-pihenőhöz, kilátóhoz jutottak.
A sétálás után egy közös kóruspróbán vettünk részt vendéglátó vegyeskarunkkal a gimnázium épületében. Pap Tamás karnagy úr Bárdos Lajos: Ékes napra virradtunk kezdetű kánonját tanította meg a két kórusnak. A közel hetven fős egyesített kórus ajkán hátborzongatóan szépen zengett a húsvéti feltámadást hirdető ének.   Ebéd után fájó szívvel hagytuk magunk után a kollégium vegyeskarát, felemelő érzés volt egy ekkora kórussal együtt énekelni. Láttuk magunk előtt a jó példát és célunk hasonló kórusmunka létrehozása iskolánkban.
A délután folyamán a pécsi állatkert állatvilágával ismerkedhettünk meg. A közel két és fél órás séta során találkoztunk oroszlánokkal, zebrákkal, fehér bengáli tigrisekkel. Három óra útnak kellett indulnunk, mert egy hosszú hazaút várt ránk. Este 7 fele érkeztünk haza, ahol Szülők, barátok, rokonok kedves ölelése fogadott minket.

Köszönjük a Rákóczi Szövetségnek, iskolánk vezetőségének, valamint az Ótemplomi Református Egyházközségnek a támogatását, amellyel hozzájárult ehhez a felejthetetlen két naphoz.