„Füves legelőkön terelget, csendes vizekhez vezet engem. Lelkemet felüdíti, igaz ösvényen vezet az ő nevéért.” (Zsolt 23,2-3)

Idén második alkalommal rendeztük meg a Bethlen Gábor Református Gimnázium nyári hittanos táborát Balatonfenyvesen, melyhez ebben az évben is segítséget, támogatást kaptunk egyházmegyénktől, egyházközségünktől és gimnáziumunktól. A hét napos kirándulásnak Szabó Ákos, Csányi Helga Marinetta és Kovács Márk Péter vallástanárok voltak a szervezői, lebonyolítói, továbbá a táborozók kísérőtanárai. A résztvevő – hetedik, nyolcadik és kilencedik osztályos – diákokkal a napkezdő áhítatokon Pál apostol Filippi levelének gondolatait értelmeztük, elemeztük. Ezen reggeleken különös tekintettel kerültek szóba az imádság, az alázat, az értékek, a közösség és az öröm témakörei.
Esténként énekes áhítatokat tartottunk, melyek Isten Igéjének tanulmányozása mellett legfőképpen ifjúsági énekek megtanulásával és már ismertek éneklésével teltek. Délelőttönként, délutánonként, esténként egyaránt nyílt lehetőség kisebb-nagyobb csoportokban illetve személyes beszélgetéseken keresztül további lelki témák feldolgozására, megvitatására. Alkalmanként csapatépítő, csoportdinamikai gyakorlatokat is tartottunk.
Természetesen az aktív pihenés, a napozás, a fürdőzés, a strandolás, a sportolás is része volt a tábornak. Vízivetélkedők és kirándulások is színesítették a programot. Többek között eljutottunk Keszthelyre, megtekintettük a Festetics-kastélyt, elhajóztunk Tihanyba, ahol az apátságot néztük meg. Balatonszárszón a József Attila Emlékházban még a költő életének vásárhelyi vonatkozásai is előkerültek az interaktív kiálltáson. A Berekben történő kisvasutazás, a balatonboglári bobozás, a gömbkilátóból elénk táruló balatoni panoráma, a szalonnasütés, az éjszakai fürdőzés, a kivilágított kikötőben tett esti séták mind-mind rengeteg élménnyel láttak el bennünket és döbbentettek rá a teremtett világ sokszínűségére, valamint adtak lehetőséget a közösség megélésére. A hittanos nyaralás ebben az évben is kifejezetten jó hangulatban, Isten áldásával telt el.

Hódmezővásárhely, 2023. szeptember 4.